This page has moved to a new address.

Krokante noten granola (cruesli) met gedroogde cranberry's

Perfect Housewife - to be: Krokante noten granola (cruesli) met gedroogde cranberry's

woensdag 19 november 2014

Krokante noten granola (cruesli) met gedroogde cranberry's



Het posten van dit lekkere recept duurde weer veel langer dan gepland. De laatste tijd probeer ik hard om verloren tijd in te halen van mijn afstuderen, en extra te genieten van allemaal super gezellige dates met vriendlief, familie en vriendinnen.

Die gezellige dates bestaan natuurlijk vooral uit eten (zo at ik afgelopen week onder andere sushi, Italiaans en Grieks - yaammm!) en fijne feestjes.
Oké en - eerlijk is eerlijk - ik heb Netflix ontdekt. Ik ben weer opnieuw begonnen met 'mijn oude' series (Gossip Girl, the Vampire Diaries) en ik ben van plan om daarna nog heel veel nieuwe series te 'ontdekken'. Kaarsjes aan, een stuk chocolade erbij en genieten maar!

Ennn, op de achtergrond ben ik bezig om een echte website met eigen domeinnaam te maken van deze blog. Ik heb er echt geen verstand van, dus het kost wat tijd, maar gelukkig krijg ik kundige hulp! Jullie zien het vanzelf wanneer het af is.

Daarnaast heb ik ook het sporten eindelijk weer opgepakt! Wel met een gezonde dosis ontbijtinspiratie, zodat mijn spieren hun bestaansrecht ook weer kunnen opeisen en uitbreiden. Bijvoorbeeld met deze smaakvolle, krokante en mega gezonde noten granola met kokos.

Granola is helemaal hot en happening: het is de lekkerdere variant van muesli, en de gezondere variant van cruesli uit de supermarkt.

Het is super makkelijk om te maken en ook nog eens hartstikke gezond. De granola wordt namelijk slechts gezoet met honing en vers geperst sinaasappelsap in plaats van suiker. Het bevat eiwitten, gezonde vetzuren, vezels, vitamines, en ga zo maar door. Het perfecte ontbijt binnen een glutenvrij, koemelkvrij (of lactosevrij) en suikervrij dieet.





Recept crunchy noten granola met gedroogde cranberry's


Dit recept kun je volledig aanpassen naar wens. Kies de noten die je wilt (ik koos een notenmix van amandelen, hazelnoten, paranoten en pecannoten), laat de kokosrasp of het sesamzaad weg als je er niet van houdt en ruil de kaneel en speculaaskruiden eventueel voor cacaopoeder. Whatever you want!

Deze hoeveelheid is in principe genoeg voor twee personen voor twee weken. Tenminste, als je het niet binnen drie dagen helemaal op eet omdat het zo lekker is.

Ingrediënten (voor ongeveer 1 kg granola)
- 700 g (glutenvrije) havermout
- 350 g notenmix
- 120 g kokosrasp
- 60 g sesamzaad
- 60 g gebroken lijnzaad
- 60 ml honing
- 60 ml vers geperst sinaasappelsap
- 30 ml kokosolie
- 1 tl kaneel
- 1 tl koek- en speculaaskruiden
- 1 eiwit
- snuf zout
- 250 g gedroogde cranberries

Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 150 °C.
2. Klop het eiwit op met het zout tot je stijve pieken hebt (en je de schaal ondersteboven boven je hoofd kunt houden, altijd een spannend moment).
3. Time to choose: wil je cruesli met hele krokante, gedroogde cranberry's of 'gewoon' met zachte, gedroogde cranberry's. Voor krokante cranberry's meng je nu alle ingrediënten door elkaar. Als je gewoon cruesli met zachte gedroogde cranberry's wilt meng je alles - behalve de cranberry's - door elkaar.
4. Bekleed een bakplaat met bakpapier en stort het mengsel over de plaat. Bak 40 minuten in de oven, en schep het halverwege om.
5. Laat het goed afkoelen (echt doen, want dan wordt het pas krokant!). Voeg de cranberry's toe als je ze niet had meegebakken. Eet het met (amandel)melk, yoghurt of magere kwark!


Volg Perfect Housewife - to be @ Bloglovin | Instagram | Facebook | Twitter

Labels: , , , , , , , , ,

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Heb je een tip of suggestie, of wil je gewoon een berichtje achterlaten?

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

Links naar dit bericht:

Een link maken

<< Homepage